Er was eens...

1 september 2019 - Ubud, Indonesië

... een restaurant in Ubud.

Oh jongens, dit is te gek!

Even geen verslagje nu, maar meer een aankondiging.
Wat dan? Nou, ter intro: gisteren had ik zin in een echt goeie maaltijd. Nu weten jullie intussen dat ik in zo’n geval al snel bij Nomad verzeild raak, vanwege hun voortreffelijke tonijnsteak. Maar ik had zin in wat anders, dus ben ik  ’s gaan googlen, op zoek naar andere goede restaurants.

Blijkt dat hier vlakbij (het door de Nederlandse Eelke Plasmeijer gerunde) restaurant Locavore zit. Was in 2017 nummer 22 op de lijst van beste restaurants van Azie!
Kijk bijvoorbeeld hier: https://www.theworlds50best.com/asia/en/2017-The-List/21-30/Locavore.html en hier: https://www.locavore.co.id/about .

Een tent op Michelinniveau, zoveel wordt al snel duidelijk, met als gevolg dat-ie ook helemaal voor weken/maanden volgeboekt is. Maarrrr, niet getreurd, want 50m verderop zit Nusantra by Locavore, zeg  maar het kleine zusje van. Daar kon ik gister gelukkig wel terecht, zie m’n Facebookpagina voor een korte indruk, maar ik zal hier wel verklappen dat het voortrèffelijk was. Puur Indonesisch maar wel met een moderne twist. Echt enorm genoten.

Met als gevolg dat ik dan toch wel heel graag bij Locavore zelf zou willen eten dus ik dacht wat kan mij het rotten, ik loop gewoon even langs daar om te kijken of ze me er toevallig tussen kunnen squeezen.

Bevestiging reservering

Victorie! Het antwoord is ja!
Morgen , om 18:30, kan ik terecht. Blijkbaar heeft de een of andere enorme kneus z'n reservering gecancelled. Wat een waanzinnige mazzel en daarmee houdt het niet op, want ik krijg een stoel aan de kitchen table, zodat ik met m’n neus op de vingers van de koks zit! En het wordt nóg beter, want vandaag en morgen hebben ze een special event, bestaande uit een samenwerking met de chefs van het Singaporiaanse Michelinsterrenrestaurant Nouri (http://nouri.com.sg/). Zo ben ik verdomme een avond van de straat!

Ik zal later berichten over hoe het allemaal was, maar weet dat ik negen gangen in het vooruitzicht heb, elk begeleid door een passende cocktail.
Zoooooooo veel zin in!

1. Monique:
    1 september 2019
    Jeetje Paul wat gaaf zeg..zo zie je een brutaal mens heeft heel de wereld. Heel veel eet plezier en geniet van iedere hap!!! Maak foto's dan kan je thuis aan de slag. Wij komen wel proeven😀😂😊
  2. Peter:
    1 september 2019
    Gaaf Paul!! Laat het smaken!!
  3. Inge:
    1 september 2019
    Het begiint een beetje decadent te worden ; bofkont
  4. Paul S.:
    Je hebt geen ongelijk!