Ubud

25 augustus 2019 - Ubud, Indonesië

- - - weer eventjes een korte update - - -

Altijd fijn om in Ubud te zijn!
Ondanks alle lompe toeristen hangt hier (nog steeds?) een lekker relaxed sfeertje en elke keer als ik hier ben voelt het een beetje aan alsof ik thuis kom.

Afgelopen woensdag, de 21e kwamen we hier aan. In de "Arjana Bungalows 2",  een paar honderd meter verder dan de Kajeng Bungalows waar ik vorig jaar verbleef. Dit is geen verkeerde keuze geweest, want het is hier zo mogelijk nóg paradijselijker! Ik zit in het hoogste bungalowtje van heel Arjana, in een schitterende tuin, omgeven door weelderig groen met een prettig zwembadje vlak voor m'n royale terras.

Donderdag zijn we met z'n vieren wat lokale bezienswaardigheden wezen bekijken: wat rijstvelden, tempels, de vulkaan met bijbehorend meer en de Tibumana-waterval. Hartstikke gaaf, zeker voor m'n reisgenoten voor wie dit allemaal ongekend is.
Vrijdag ben ik  met twee mensen uit een Facebook-Baligroep "op jacht" geweest naar authentiek Balinees houtsnijwerk en ik kan verklappen dat het een succesvolle jacht was.

Gister is Jeroen met Rosa & Paco naar Seminyak vertrokken. Om niet helemaal duidelijke redenen moest elk mogelijk avontuur het veld ruimen voor strand. Het zij zo.
Ik ga morgen ook eventjes die kant op, om daarna, in de acht dagen die me dan nog hier resteren, wat interessantere oorden te verkennen.

Voor nu heb ik dus even een paar dagen vrij 😉. Wat ik dan doe de hele dag, vraag je je af? Nou, laat ik vandaag als voorbeeld nemen:

7:00 of daaromtrent word ik wakker en ga ik op m'n terras met wat koffie van een van m'n boeken genieten. Opkomende zon op m'n kneiter, het is nog muisstil overal, heerlijke manier om de dag te beginnen

8:30 douchen e.d.

9:00.  Ontbijt. Op het gemakkie, boekje erbij, nog wat koffie.

10:30. Even lekker het zwembadje in. Opdrogen, nog wat in m'n boek lezen.

11:00 à 11:30. aan de wandel, tot aan de lunch. Vandaag het dorp wat grondiger verkend.

13:00. Lunch

14:30. Terug naar hotel voor 'n siësta e/o even wat zwemmen

16:00 Hè hè, eindelijk even tijd voor mezelf: massage! Vandaag 90 minuten Adiguna Feelings en daarna 30 minuten Indian Headmassage.

18:00 apéritief

19:00 hapje eten. De tonijnsteak, wellicht?

20:30 misschien nog ergens even een biertje (of twee), maar anders nog wat lezen en lekker bijtijds naar bed.

Ik houd dit wel vol zo!

1. Peter:
    25 augustus 2019
    Klinkt goed Paul, geniet er nog volop van het paradijselijke!!!!
  2. Monique:
    25 augustus 2019
    Dat begrijp ik!!! Geniet er van.
  3. Pieternel Sorel:
    25 augustus 2019
    Jij zult het best nog een aantal dagen leuk hebben. Misschien heb je wel tijd te kort !!
    Geniet ervan.
  4. Kurt:
    26 augustus 2019
    Heb je nog een "Cuba" hamburgertje genomen Paul ?
    Have fun.😊
  5. Ivo:
    27 augustus 2019
    Mooi verhaal Paul. Geniet er lekker van.
  6. Inge:
    31 augustus 2019
    Zijn dat roggen waarmee je zwemt ?
  7. Paul S.:
    1 september 2019
    Ja, z.g. mantaroggen, reuzenmanta's, of kortweg "manta's" genoemd.
    Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenmanta
    Het was zo ontzèttend gaaf om die beesten van zo dichtbij mee te maken!